Για πρώτη φορά, τα e-sports βρίσκονται στους Ασιατικούς Αγώνες, τον δεύτερο μεγαλύτερο διαγωνισμό πολλαπλών αθλημάτων στον κόσμο. Έξι αγώνες με βιντεοπαιχνίδια ανακοινώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης εβδομάδας των Ασιατικών Αγώνων. Επίσημη αναγνώριση για ένα φαινόμενο το οποίο, αν και υπάρχει εδώ και πάνω από 20 χρόνια υπήρξε μια έκρηξη τα τελευταία χρόνια.
Έξι βιντεοπαιχνίδια, συμπεριλαμβανομένων δύο σε κινητά τηλέφωνα, αντιπροσωπεύουν τα ηλεκτρονικά αθλήματα στους Ασιατικούς Αγώνες του 2018, στην Τζακάρτα και στο Πάλεμπανγκ της Ινδονησίας. Έξι παιχνίδια των οποίων η παρουσία προκαλεί τουλάχιστον έκπληξη.
Αυτή η μικρή επανάσταση σηματοδοτεί την αναγνώριση του φαινομένου των e-sports. Μέχρι πρόσφατα το φαινόμενο ήταν πολύ έντονο στην Νότια Κορέα, όπου υπήρχαν επαγγελματίες των esports από την δεκαετία του ΄90. Βέβαια, από τα μέσα της δεκαετίας του 2010, υπάρχουν φανατικοί των e-sports και στην Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και σε μεγάλο μέρος της ασιατικής ηπείρου.
Το e-sport είναι μια αγορά που εξελίσσεται γρήγορα
Οι διαγωνισμοί που πριν από δέκα χρόνια γινόταν με άκρα μυστικότητα στη Νότια Κορέα, έχουν τώρα δεκάδες εκατομμύρια οπαδούς στο διαδίκτυο και γεμίζουν ολόκληρα στάδια, επιτρέποντας στους καλύτερους παίκτες να κερδίσουν εκατομμύρια δολάρια. Αυτή η νέα αγορά αναπτύσσεται με πολύ γρήγορους ρυθμούς: δημιούργησε έσοδα 665 εκατομμυρίων δολαρίων το 2017 και αναμένεται να είναι κοντά στο 1 δισεκατομμύριο δολάρια το 2018, σύμφωνα με το πρακτορείο μάρκετινγκ Newzoo.
Ακόμα πιο ελκυστικό για τους χορηγούς, τα 250 εκατομμύρια άτομα στον κόσμο που παρακολουθούν ήδη διαγωνισμούς ηλεκτρονικού αθλητισμού σε όλο τον κόσμο και είναι κυρίως άτομα ηλικίας 18 έως 34 ετών, σύμφωνα με μελέτες της Alternate and Interpret, LLC. Αυτό σημαίνει ότι δεν είναι μόνο πολυάριθμοι, αλλά και κυρίως ότι ανήκουν στην πιο δύσκολη ηλικιακή ομάδα για τους διαφημιστές. Εταιρείες και διάφορα brands είναι πρόθυμοι να προσεγγίσουν το νεανικό κοινό, που δεν παρακολουθεί πλέον τηλεόραση και προτιμά το streaming και την παρακολούθηση βίντεο στο διαδίκτυο.
Η επιρροή της Alibaba
Δεν είναι τυχαίο ότι η Ολυμπιακή Επιτροπή της Ασίας (COA), που διοργανώνει τους αγώνες έχει συνεργαστεί με την Alisports, θυγατρική του κινεζικού κολοσσού που ασχολείται με το ηλεκτρονικό εμπόριο, Alibaba. Ειδικά δεδομένου ότι η συγκεκριμένη εταιρεία είναι επίσης συνεργάτης της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής από το 2018 και πιέζει για την παρουσία ηλεκτρονικού αθλητισμού στους Ολυμπιακούς Αγώνες.
Η Alisports, με την υποστήριξη του COA, επέλεξε το League of Legends και το Arena of Valor για την κατηγορία των ομαδικών παιχνιδιών και τπ StarCraft II, το Hearthstone, το Pro Evolution Soccer 2018 και το Clash Royale στην κατηγορία των ατομικών παιχνιδιών.
Η επιλογή βασίστηκε στα κριτήρια της “ακεραιότητας, της δεοντολογίας και της αληθινής παιδείας”, σύμφωνα με τον Kenneth Fok, πρόεδρο της Ασιατικής Ομοσπονδίας Ηλεκτρονικών Αθλημάτων. Εντούτοις, αξίζει να σημειωθεί ότι αυτά τα παιχνίδια είναι είτε αντιπροσωπευτικά της βιομηχανίας βιντεοπαιχνιδιών της Ασίας, είτε είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στην Κίνα και τη Νότια Κορέα, τις δύο χώρες όπου τα e-sports είναι πιο διαδεδομένα.
Έτσι, προτίμησαν το Ιαπωνικό Pro Evolution Soccer από τον αμερικανικό ανταγωνιστή του, FIFA, αν και είναι πιο δημοφιλές. Όσον αφορά το League of Legends και το Arena of Valor, και τα δύο ανήκουν στην Tencent, κινεζική εταιρεία νέων τεχνολογιών.
Το νεανικό κοινό και η ενσωμάτωση των e-sports σε αθλητικούς αγώνες αποτελεί πολύ κερδοφόρα αγορά
Σε μια εποχή που τόσο η Tencent – μέσω διαφόρων επενδύσεων στα αμερικανικά αλλά και στα ευρωπαϊκά βιντεοπαιχνίδια – όσο και η Alibaba επιδιώκουν να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους και εκτός Κίνας. Η ενσωμάτωση του ηλεκτρονικού αθλητισμού σε πιο παραδοσιακούς αθλητικούς αγώνες είναι στρατηγικό ζήτημα. Επιτρέπει στην Alibaba να ενισχύσει την εικόνα της για το νεανικό κοινό, το οποίο μπορεί να δει την αναγνώριση του ελεύθερου χρόνου του και κυρίως να γίνει η εταιρεία κεντρικό σημείο επαφής αποκτώντας πρόσβαση σε μια δυνητικά πολύ κερδοφόρα αγορά.
Οι Ασιατικοί Αγώνες, από την πλευρά τους, εκμεταλλεύονται την ευκαιρία να τραβήξουν το ενδιαφέρον των νέων, ειδικά εκείνων που γεννήθηκαν μετά το 2000, των οποίων το ενδιαφέρον για τους Ολυμπιακούς Αγώνες είναι λιγότερο ισχυρό από αυτό των πρεσβυτέρων τους.
Related posts
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.
Leave a Reply