7 Digital Marketing Trends για το 2018
Ο στόχος του Digital Marketing παραμένει ο ίδιος : να καταλάβουμε ποιο είναι το ιδανικό κοινό για το προϊόν/υπηρεσία μας, να φτάσουμε σε αυτό σε μεγάλη κλίμακα και να συνδεθούμε με αυτό αποτελεσματικά και οικονομικά, με απώτερο στόχο την πώληση.
Αυτός είναι ένας στόχος που μόνο το Digital μπορεί να μας προσφέρει, αλλά ο τρόπος με τον οποίο μπορούμε να το επιτύχουμε αλλάζει στην ‘post-digital’ εποχή και το one-to-moment marketing. Η διασφάλιση της συνεπούς παράδοσης του σωστού μηνύματος, στο σωστό πρόσωπο, στην κατάλληλη στιγμή, στο σωστό μέρος είναι κρίσιμη για την επιτυχία, αλλά λειτουργεί σε κλίμακα μόνο με μια πραγματικά αληθινή Digital στρατηγική.
Επομένως, οι ψηφιακοί προϋπολογισμοί πρέπει να είναι ανεξάρτητοι από το κανάλι και οι διαχειριστές προϋπολογισμού σε όλα τα κανάλια πρέπει να είναι πιο ευέλικτοι από ποτέ. Η συμπεριφορά των ακροατών πρέπει να οδηγήσει όλες τις αποφάσεις σχεδιασμού και βελτιστοποίησης των καναλιών, έτσι ώστε ανά πάσα στιγμή, ανεξάρτητα από το κανάλι ή το μέσο, να δείξουμε το μήνυμα που μπορεί να προσφέρει την μεγαλύτερη πιθανότητα μετατροπής « άγνωστου σε πελάτη ».
Το τελευταίο κομμάτι του παζλ και πιθανόν το πιο δύσκολο για πολλούς, είναι η μέτρηση. Η Google Attribution μας δίνει την δυνατότητα να μην υπάρχει πια δικαιολογία για τη μέτρηση της απόδοσης επένδυσης σε βάση τελευταίου κλικ!
1. Social Media : Αλλαγή επιλογών
Τα Social Media εξακολουθούν να είναι σημείο αναφοράς στην συνολική Digital στρατηγική και ο μεγάλος αριθμός επιλογών, επιβάλει να επικεντρωθούμε και να επενδύσουμε στα καταλληλότερα για το target group των πελατών μας.
Ενώ άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης βλέπουν σταθερή ή ταχεία ανάπτυξη, το Twitter δεν κατάφερε να αυξήσει τη βάση χρηστών του το 2017 και δεν επικεντρώθηκε στο να κάνει βελτιώσεις στην πλατφόρμα του. Ως αποτέλεσμα, οι έμποροι αποφάσισαν να επενδύουν σε άλλες πλατφόρμες για να προσεγγίσουν το κοινό τους. Αυτή η τάση θα συνεχιστεί το 2018 καθώς το Twitter συνεχίζει να πεθαίνει αργά.
Εν τω μεταξύ, το LinkedIn πραγματοποίησε αρκετές βελτιώσεις στη διαφημιστική του πλατφόρμα το 2017 και παρουσίασε μια ανανεωμένη διεπαφή χρήστη, προσφέροντας νέες ευκαιρίες για τα εμπορικά σήματα B2BΤο B2B είναι συντομογραφία του "Business-to-Business" (επιχείρηση προς επιχείρηση). Αφορά εταιρείες που τα προϊόντα και οι υπηρεσίες τους διατίθενται σε άλλες επιχειρήσεις. Π.χ. διαφημιστικές εταιρείες, εταιρείες μεταφορών εμπορευμάτων κτλ και B2C.
Το Instagram, από την πλευρά του, συνεχίζει να αναπτύσσεται με απίστευτο ρυθμό. Το 2017, το Instagram ανακοίνωσε ότι περίπου 800 εκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν την πλατφόρμα κάθε μήνα. Το τελευταίο εργαλείο τους, το Instagram Stories, έγινε πιο δημοφιλές από το Snapchat μόλις σε ένα χρόνο και αναμένουμε από περισσότερους ανθρώπους να συνεχίσουν να μεταναστεύουν από το Snapchat στο Instagram το 2018. Πολλές μάρκες B2C βλέπουν καλύτερη εμπλοκή στο Instagram, ενώ οι άριστοι έλεγχοι της διαφήμισης θα το βοηθήσουν να γίνει το κανάλι για την προώθηση των κοινωνικών μέσων μαζικής επικοινωνίας το 2018.
2. Video : 80% των χρηστών δηλώνουν ότι προτιμούν να δουν ένα video από το να διαβάσουν ένα άρθρο.
Το 2018 η κατανάλωση video αναμένεται να αυξηθεί κατά 25% !
Η ευκολία του καταναλωτή είναι αδιαμφισβήτητα το φίλτρο Ν°1 για όποια απόφαση κι αν πάρουμε τα επόμενα χρόνια. Όσο αφορά δε το σερβίρισμα της πληροφορίας, ένας λόγος παραπάνω να χρησιμοποιήσουμε το video σαν μοχλό σε όλα τα μέσα επικοινωνίας και με όλες του τις μορφές. (Live video, story κτλ)
Σχετικά με τα video αυτό που αναμένεται να κάνει τη διαφορά είναι ο συνδυασμός επιλογής των τεχνικών χαρακτηριστικών και του στοχευμένου περιεχομένου.
3. Get Ready for Mobile Everything : 70% των αναζητήσεων θα προέλθουν από κινητά.
Το 2018 οι χρήστες υπολογίζεται ότι θα χρησιμοποιήσουν κατά 70% το κινητό τους για να αναζητήσουν πληροφορίες και προϊόντα στο διαδίκτυο.
4. AI* & Behavioral Marketing : Η τεχνητή νοημοσύνη στην υπηρεσία της αποκωδικοποίησης της συμπεριφοράς του καταναλωτή.
Το 2017, οι πλατφόρμες marketing συνέλεξαν και αποθηκεύτηκαν πληροφορίες όπως η χρήση του ιστοτόπου, τα μοτίβα περιήγησης, το ιστορικό αναζήτησης και οι προτιμήσεις περιεχομένου για τη δημιουργία προφίλ πελατών και στρατηγικών Marketing Συμπεριφοράς που βοηθούν τους διαφημιζόμενους να δημιουργούν προσαρμοσμένα μηνύματα για να προσεγγίσουν τους πελάτες τους. Αλλά το επόμενο βήμα είναι ακόμα πιο συναρπαστικό.
Η Adobe προβλέπει ότι οι μηχανές θα αρχίσουν να λαμβάνουν στρατηγικές αποφάσεις marketing. Αυτό σημαίνει ότι το λογισμικό θα αναλύσει τα δεδομένα για την κατασκευή κατηγοριών πελατών, θα ξεκινάει και θα σταματάει τις καμπάνιες στα διάφορα κανάλια και θα δημιουργεί προσαρμοσμένο περιεχόμενο που θα στοχεύει σε συγκεκριμένους πελάτες. Δεδομένου ότι οι πελάτες είναι πιο πιστοί όταν βλέπουν κάτι που απευθύνεται ειδικά σε αυτούς με βάση την συμπεριφορά τους, αυτές οι εξελίξεις στο AI και το Marketing Συμπεριφοράς το 2018, θα επιτρέψουν στους εμπόρους να εμπλακούν αποτελεσματικότερα στην επικοινωνία με τους πελάτες τους. Εξάλλου, τι καλύτερο υπάρχει από το να ξέρεις τι ενδιαφέρει τον πελάτη και να του το προσφέρεις ?
Τέλος, χάρη σε εργαλεία όπως τα Intercom και Drift, οι έμποροι μπορούν να χρησιμοποιούν εργαλεία ζωντανής συνομιλίας με τεχνητή νοημοσύνη για να επικοινωνούν με πιθανούς πελάτες. Καθώς αυτή η τεχνολογία συνεχίζει να βελτιώνεται, όλο και περισσότερες μάρκες θα υιοθετήσουν την AI ζωντανή συνομιλία για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επισκεπτών της ιστοσελίδας τους.
*AI : Artificial Intelligence
5. Influencer Marketing : Bloggers και Celebrities
Η χρήση του Marketing Επιρροής έχει αυξηθεί σε δημοτικότητα τα τελευταία χρόνια, με ολοένα και περισσότερα brands να τα επιλέγουν στο στρατηγικό τους πλάνο. Σύμφωνα με την Inc.com, το 84% των εμπόρων εκτέλεσε τουλάχιστον μία διαφημιστική εκστρατεία επηρεασμού κατά το 2017 και οι επιχειρήσεις κερδίζουν κατά μέσο όρο 6,50 δολάρια για κάθε $ 1 που επενδύεται στο Marketing Επιρροής. Πολλά brands ένδυσης και ομορφιάς είχαν μεγάλη επιτυχία με τη χρήση micro influencers bloggers, αλλά και μεγάλων διασημοτήτων.
Φυσικά, και οι ίδιοι οι καταναλωτές είναι ένα μεγάλο μέρος του Marketing Επιρροής. Τα brands θα συνεχίσουν να δίνουν στους υπάρχοντες πελάτες τους την ευκαιρία να προτείνουν τα προϊόντα τους. Σκεφτείτε το « White Cup Contest » του Starbucks και την εκστρατεία της Coca-Cola « Share a Coke ». Αυτός ο τύπος περιεχομένου επιτρέπει στα brands να κάνουν τους καταναλωτές μέρος της ιστορίας της μάρκας και της αγοραστικής εμπειρίας.
Ένα παράδειγμα: η Amazon πρόσθεσε πρόσφατα ένα εργαλείο self-service για τους social media influencers του προγράμματος Influencer. Το πρόγραμμα δίνει στους επιρροείς την ευκαιρία να χτίσουν μια σελίδα στο Amazon με μια ειδική διεύθυνση URL για να δείξουν στους οπαδούς τους τα προϊόντα που προτείνουν. Αυτό καθιστά ευκολότερο να μοιράζεστε και να ψωνίζετε προτάσεις προϊόντων – και να κερδίζετε χρήματα ενώ το κάνετε.
Οι καταναλωτές, ιδίως οι νεότεροι, προτιμούν περιεχόμενο που φαίνεται πιο φυσικό. Το διαφημιστικό περιεχόμενο που φαίνεται οργανικό, προωθούμενο από τους influencers είναι εξαιρετικά αποτελεσματικό. Σχεδόν το 95% των εμπόρων που χρησιμοποιούν σήμερα μια στρατηγική Marketing Επιρροής πιστεύουν ότι είναι αποτελεσματικό και αναμένεται αυτός ο αριθμός να αυξηθεί το επόμενο έτος.
« White Cup Contest » του Starbucks :
https://news.starbucks.com/news/starbucks-announces-the-winner-of-its-white-cup-contest
« Share a Coke » :
https://www.youtube.com/watch?v=4JmKVXgAFNA
6. Ad blocker : Νέες μορφές διαφήμισης ενάντια στην τεχνολογία αποκλεισμού διαφημίσεων
Κάθε μέρα, οι καταναλωτές ανακαλύπτουν λογισμικά ad blocker, με στόχο να μπλοκάρουν τις ανεπιθύμητες σε αυτούς διαφημίσεις, προς μεγάλη απογοήτευση των εμπόρων. 100 εκατομμύρια καταναλωτές στις Η.Π.Α. θα είναι αποδέκτες διαφημίσεων το 2020, από 44 εκατομμύρια που ήταν το 2016. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Optimal.com, πάνω από 12 δισεκατομμύρια δολάρια αναμένεται να χαθούν σαν έσοδα από διαφημίσεις προβολής έως το 2020.
Η Google εργάζεται σε ένα εργαλείο Chrome που σβήνει τα βίντεο αυτόματης αναπαραγωγής, το οποίο μπορεί να είναι καλό νέο για τους καταναλωτές, αλλά όχι για τους διαφημιζόμενους.
Πώς λοιπόν τα brands μπορούν να αντιμετωπίσουν αυτούς τους τύπους λειτουργιών αποκλεισμού διαφημίσεων; Έξυπνες πλατφόρμες διαφήμισης όπως το Facebook έχουν βρει τρόπους απενεργοποίησης των ad blocker λογισμικών στους ιστοτόπους τους, επιτρέποντας στις επιχειρήσεις να γνωρίζουν ότι το περιεχόμενό τους προβάλλεται από τους καταναλωτές. Άλλοι κινούνται σε νέες πλατφόρμες.
Το YouTube, όντας καθιερωμένο, συνεχίζει να αυξάνεται σημαντικά σε δημοτικότητα σε ένα νέο ακροατήριο, αυτό των παιδιών. Το YouTube Kids είναι ελεύθερο στους καταναλωτές, υποστηρίζεται από διαφημίσεις και φθάνει το 70% διείσδυσης σε ηλικίες 6 έως 12 ετών. Συνοδεύεται από γονικούς ελέγχους, προτιμήσεις περιεχομένου και χρονικά όρια. Πολλοί γονείς κάνουν τη μετάβαση από την ακριβή καλωδιακή τηλεόραση, καθιστώντας το YouTube Kids μια μεγάλη ευκαιρία για τους διαφημιζόμενους που θέλουν να προσεγγίσουν αυτό το target group με διαφημίσεις συνεχούς ροής.
Ενώ τα streaming sites όπως το YouTube, το Hulu και το Amazon Video είχαν πάντα ενσωματωμένες διαφημίσεις (built-in), οι πλατφόρμες όπως το Netflix μόλις αρχίζουν να ακολουθούν και παρόλο που εξακολουθεί να είναι τεχνικά δωρεάν, υποβλήθηκε σε έλεγχο το 2016 για προφανή τοποθέτηση προϊόντων στην σειρά “Το Ranch”, προκαλώντας τους θεατές και τους κριτικούς να αναρωτηθούμε αν αυτό θα γίνει το σύνηθες για την πλατφόρμα. Το 2017, η Accenture άρχισε να ασχολείται με μια τεχνολογία τοποθέτησης προϊόντων που πιστεύει ότι θα είναι η νέα γενιά εσόδων τα επόμενα χρόνια.
Αυτή η λύση που βασίζεται σε AI (Artificial Intelligence), άλλα και παρόμοιες τεχνολογίες, θα χρησιμοποιηθούν για την ταχεία κλιμάκωση, τοποθέτηση και εξατομίκευση λογοτύπων και προϊόντων που ενδέχεται να εμφανίζονται σε σχετικό περιεχόμενο. Για παράδειγμα, εάν έχετε κάνει έρευνα σε ένα νέο MacBook online και αποφασίσετε να κάνετε ένα διάλειμμα για να παρακολουθήσετε μια σειρά Netflix Original, το ίδιο laptop θα μπορούσε να εμφανιστεί σε μια πινακίδα στο φόντο μιας κρίσιμης σκηνής.
7. Προστασία της ιδιωτικής ζωής : προτεραιότητα σε ολόκληρο τον κόσμο
Με την έναρξη νέων κανονισμών για την προστασία της ιδιωτικής ζωής σε ολόκληρο τον κόσμο, τα εμπορικά σήματα που πωλούν σε πελάτες στην Ευρώπη και πέραν αυτής πρέπει να είναι έτοιμα να συμμορφωθούν.
Ειδικότερα, ο νέος Ευρωπαϊκός κανονισμός για την προστασία των δεδομένων (GDPR) θα επαναπροσδιορίσει την έννοια της διαδικτυακής μυστικότητας για όλους τους οργανισμούς, με την εισαγωγή του αιτήματος οριστικής διαγραφής των πληροφοριών των πελατών μέσω του “δικαιώματος διαγραφής” και του τρόπου συλλογής δεδομένων για χρήση Marketing.
Επιπλέον, οι μαζικές παραβιάσεις δεδομένων του 2017 είχαν σημαντικό αντίκτυπο στον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο σκέφτονται το ηλεκτρονικό τους απόρρητο και την ασφάλεια. Οι καταναλωτές θα δώσουν προτεραιότητα σε εταιρείες και προϊόντα που θέτουν την ασφάλεια των πληροφοριών τους και την προστασία της ιδιωτικής τους ζωής σε προτεραιότητα.
Επίλογος
Το 2018 η Digital πλευρά του Marketing θα διανθιστεί από νέες τεχνολογίες, πλατφόρμες και μέσα, κάνοντας επιβεβλημένη την συνεχή πληροφόρηση για όλα τα νέα εργαλεία.
Με τόσα διαθέσιμα μέσα, αυτό που τελικά θα κάνει την διαφορά είναι η στρατηγική, η επιλογή δηλαδή των συγκεκριμένων εργαλείων και ο τρόπος που θα επιλεγεί να χρησιμοποιηθούν.
Το Digital Marketing είναι πάνω από όλα Marketing και πρέπει να είναι δημιουργικό, άρα κινητήρια δύναμη είναι το ίδιο το περιεχόμενο και η κεντρική ιδέα.
Τέλος δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το Digital Marketing είναι κομμάτι του « όλου » ενός brand και η συνοχή του είναι μείζονος σημασίας. Η ολιστική προσέγγιση του Digital Marketing, με τρόπο που να συνάδει απόλυτα με την προσωπικότητα του brand, είναι το δάχτυλο που θα πατήσει το buy button του καταναλωτή !
Πηγές :
Adobe : https://www.adobe.com
The Hellenic Artificial Intelligence Society (EETN) : http://www.eetn.gr
The Drum : http://www.thedrum.com
Digital Marketing Institute : https://digitalmarketinginstitute.com
Related posts
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.
Leave a Reply