Η οπτική αναζήτηση ήρθε για να μείνει
Μια εικόνα αξίζει χίλιες λέξεις και εκεί βασλιζεται η οπτική αναζήτηση. Όλο και περισσότερα fast-fashion brands εισάγουν την λειτουργία της οπτικής αναζήτησης έναντι της γραπτής. Η λειτουργία είναι απλή, ο χρήστης μπορεί να επιλέξει ορισμένα κριτήρια αναζήτησης όπως η γραμμή, τα μοτίβα, τα χρώματα κλπ ή ακόμη και να “ανεβάσει” μια εικόνα. Στην συνέχεια ενας αλγόριθμος εντοπίζει τα αποτελέσματα που πλησιάζουν τα κριτήρια αυτά.
«Η οπτική αναζήτηση γεφυρώνει το χάσμα μεταξύ της απλότητας των online αγορών και της ανακάλυψης στο κατάστημα. Επιτρέπει στους πελάτες να αναζητούν ρούχα με τον ίδιο τρόπο που σκέφτονται, με εικόνες και όχι λόγια». Ο Alex Ok έχει μόλις εφαρμόσει ένα παρόμοιο χαρακτηριστικό στην ιστοσελίδα του συγκεκριμένου brand.
Πρόκειται για μια λειτουργία που μπορεί να αποδειχθεί σωτήρια για μια επιχείρηση. Μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε από την Accenture δείχνει ότι το 69% των καταναλωτών πιστεύει ότι η οπτική αναζήτηση είναι πιο σημαντική στη διαδικασία αγοράς από τα chatbots, τις εξατομικευμένες προτάσεις ή την παράδοση με drone.
Ο ανταγωνισμός των brands για τα online καταστήματα είναι μεγάλος και η λειτουργία της οπτικής αναζήτησης επιτρέπει σε μια εταιρεία να κερδίσει έδαφος.
Η Forever 21 εισάγει την λειτουργία “Discover Your Style” στις ιστοσελίδες της, μέσω της συνεργασίας της με την μηχανή οπτικής αναζήτησης Donde Search. Ο πελάτης μπορεί να κάνει κλικ σε εικονίδια που αντιπροσωπεύουν τα χαρακτηριστικά που ψάχνει. Τα κριτήρια είναι για παράδειγμα η γραμμή και το χρώμα του ρούχου. Στην συνέχεια θα εμφανιστούν όλα τα αποτελέσματα με το απόθεμα της Forever 21 που ταιριάζουν στα κριτήρια που επέλεξε.
Πρόκειται για μια πιλοτική επέκταση της τεχνολογίας που εισήγαγε η εταιρεία στην εφαρμογή για κινητά τον Μάιο. Ηταν τόσο επιτυχημένη, ώστε η εταιρεία αποφάσισε να την εφαρμόσει σε ακόμη μεγαλύτερη κλίμακα στην ιστοσελίδα της.
Ο πρόεδρος της Forever 21, θεωρεί την οπτική αναζήτηση μία από τις πιο σημαντικές πρόσφατες καινοτομίες στο ηλεκτρονικό εμπόριο, δηλώνοντας ότι στοχεύει να αναπτύξει «την πιο διαισθητική εμπειρία αγορών στον κόσμο».
Ο ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Donde, Liat Zakay, δήλωσε ότι επειδή η τεχνολογία είναι «γλώσσα ανεξάρτητη», βοηθά τις εταιρείες να προσεγγίσουν τις παγκόσμιες αγορές. Εκτός από τις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά, η Forever 21 δραστηριοποιείται σήμερα στην Ευρώπη, την Ιαπωνία, την Κορέα και τις Φιλιππίνες.
«Η λειτουργία είναι “οπτικο-κεντρική” και δεν βασίζεται στο κείμενο, οπότε ο χρήστης δεν χρειάζεται να αναρωτιέται τι είναι η “tunic” ή ένα “cold-shoulder” φόρεμα». Σύμφωνα με τον Jiwon Hong, CEO της YesPlz, «Είναι σημαντικό να προσφέρουμε ένα έξυπνο και διασκεδαστικό εργαλείο για να βοηθήσουμε τους πελάτες να βρουν το στυλ τους εύκολα».
Υπάρχουν διάφορα είδη οπτικής αναζήτησης, τα οποία γενικά χαρακτηρίζονται από τη χρήση μιας εικόνας, αντί λέξεων, για να πραγματοποιήσουν μια αναζήτηση. Έτσι, ο πελάτης δεν χρειάζεται να πληκτρολογεί στην αναζήτηση “μαύρο φόρεμα σε Α γραμμή” Στην οπτική αναζήτηση θα μπορεί να διαλέξει την εικόνα που αντιπροσωπεύει αυτό το φόρεμα, να επιλέξει την γραμμή και το χρώμα που τον ενδιαφέρει.
Η συγκεκριμένη τεχνολογία δεν είναι κάτι νέο, αλλά εδώ κι ένα χρόνο κερδίζει διαρκώς έδαφος.
Η εταιρεία Zara, έχει προσθέσει ένα κουμπί αναζήτησης για “παρόμοια προϊόντα” , επίσης, οι εταιρείες Asos, H&M και Boohoo Group προσφέρουν πλέον τη δυνατότητα στον πελάτη να ανεβασει μια εικόνα εμφανίζοντάς του αποτελέσματα με παρόμοια χαρακτηριστικά από τη συλλογή της εταιρείας.
Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης όπως και τα ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν αρχίσει να εισάγουν την συγκεκριμένη τεχνολογία. Στο Instagram, όπως και στο Pinterest, υπάρχει η δυνατότητα εντοπισμού διάφορων αντικειμένων σε μια εικόνα με σκοπό την εύρεση παρόμοιων προϊόντων προς πώληση.
Το eBay μόλις πρόσθεσε στην υπάρχουσα αναζήτηση την επιλογή να μπορεί ο πελάτης να δει παρόμοια προϊόντα με εκείνα που αναζήτησε. Το Snapchat επίσης σχεδίαζε να συνδεθεί με την Amazon μέσω μιας λειτουργίας οπτικής αναζήτησης στην εφαρμογή Android της.
Η οπτική αναζήτηση είναι το μεγάλο στοίχημα για τα περισσότερα brands
«Η οπτική αναζήτηση είναι το μεγάλο στοίχημα για τα περισσότερα brands», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Slyce, Ted Mann, ο οποίος συνεργάστηκε με τον οίκο Tommy Hilfiger εισάγοντας live επιδείξεις μόδας μέσω της οπτικής αναζήτησης στην εφαρμογή του brand. Η Slyce παρέχει τεχνολογία οπτικής αναζήτησης σε 60 brands, συμπεριλαμβανομένων των Macy’s, Neiman Marcus και J.C.Penney, όπως επίσης και εταιρείες που βασίζονται στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή, όπως η Landmark Group.
Ο Mann ανέφερε ότι οι εταιρείες που χρησιμοποιούν την τεχνολογία της Slyce αναφέρουν 20% αύξηση της χρήσης της οπτικής αναζήτησης μηνιαία. Η χρήση της λειτουργίας αυτής στη Μέση Ανατολή είναι «πολύ υψηλότερη από ό, τι αναμενόταν». Eξακολουθεί να είναι μια νέα τεχνολογία – είναι εκεί όπου η φωνητική αναζήτηση ήταν πριν από 10 χρόνια, όταν ήταν στο περιθώριο και στη συνέχεια απογειώθηκε.
Pinterest και οπτική αναζήτηση
Η πλατφόρμα του Pinterest αναφέρει σχεδόν 70% αύξηση στις οπτικές αναζητήσεις κατά το προηγούμενο έτος, με περισσότερες από 600 εκατομμύρια μηνιαίες οπτικές αναζητήσεις. Η επικεφαλής εμπορικής στρατηγικής της Pinterst, Amy Vener δήλωσε ότι το εμπόριο έχει τις ρίζες του σε οπτικές εμπειρίες, από τις βιτρίνες μέχρι την “διαδρομή” μέσα από το κατάστημα.
«Με την άνοδο των online αγορών και των κινητών συσκευών, η οπτική εμπειρία θυσιάστηκε, καθιστώντας πιο δύσκολο για τα brands να εμπνεύσουν τους πελάτες να κάνουν απρόσμενες ανακαλύψεις». «Οι άνθρωποι θέλουν να αναζητήσουν και να ανακαλύψουν νέες ιδέες.»
Σύμφωνα με την αναφορά “Sales Connectors Report” της Salesforce το 2017, το 35% της γενιάς των millennials δήλωσαν ότι επιθυμούν να αναζητήσουν προϊόντα σε κατάστημα ή ψηφιακά, χρησιμοποιώντας μια εικόνα. Ο αριθμός αυτός φτάνει στο 30% για την γενιά X και το 23% για τους baby boomers.
Η οπτική αναζήτηση είναι πιο δημοφιλής απ’ ότι οι εξατομικευμένες προτάσεις, τα mobile wallets, τα chatbots ή η παράδοση με το drone. Η Accenture διαπίστωσε ότι το 69% των νέων καταναλωτών ενδιαφέρονται να πραγματοποιήσουν αγορές με βάση την οπτική αναζήτηση και μόνο.
Η αύξηση της επισκεψιμότητας ισούται με άυξηση κερδών
Η αυξημένη χρήση της οπτικής αναζήτησης σημαίνει περισσότερες πωλήσεις. Η Vener δήλωσε ότι η χρήση της λειτουργίας οπτικής αναζήτησης στα ηλεκτρονικά καταστήματα ή στις εφαρμογές «μεταφράζεται σε λιγότερη συναίσθηση τιμών» και μεγαλύτερα μεγέθη καλαθιού.
Κατά τον πρώτο μήνα μετά την κυκλοφορία του “Discover Your Style,” η Forever 21 παρουσίασε αύξηση κατά 20% της μέσης τιμής αγοράς.
«Είναι πιο αποτελεσματικό για τις εταιρείες και πιο εύχρηστο για τον καταναλωτή», δήλωσε ο Zakay. «Η οπτική αναζήτηση θα γίνει ο τρόπος με τον οποίο οι καταναλωτές θα ψάχνουν για οποιοδήποτε προϊόν, είτε πρόκειται για ρολόι, καρέκλα είτε για φόρεμα».
Related posts
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.
Leave a Reply