Amazon Go – Επίσκεψη στο πρώτο “just grab and go” κατάστημα της Amazon

  • Home
  • Blog
  • Νέα
  • Amazon Go – Επίσκεψη στο πρώτο “just grab and go” κατάστημα της Amazon

Amazon Go – Επίσκεψη στο 1ο «just grab and go» κατάστημα της Amazon - E-Marketing Clusters

Amazon Go – Επίσκεψη στο πρώτο “just grab and go” κατάστημα της Amazon

Amazon Go - Επίσκεψη στο 1ο "just grab and go" κατάστημα της Amazon

Το νέο κατάστημα 170 τ.μ. Amazon Go ανοίγει Δευτέρα 22/01/2018 τις πόρτες του στο Σιάτλ και προσφέρει μια διαφορετική εμπειρία αγοράς : δεν υπάρχουν ταμία, δεν υπάρχουν ουρές !
Πως μπορείτε να ψωνίσετε χωρίς ποτέ να βγάλετε το πορτοφόλι ή το τηλέφωνό σας για να πληρώσετε ?

Amazon Go - Επίσκεψη στο 1ο "just grab and go" κατάστημα της Amazon

Πώς ο πελάτης κάνει τις αγορές του;

Το πιο προφανές χαρακτηριστικό του καταστήματος, ένα από τα πρώτα του είδους, είναι η απουσία ταμία. Στην είσοδο ο πελάτης σαρώνει την εφαρμογή Amazon Go από ένα iPhone ή ένα τηλέφωνο Android για να καταγράψει την παρουσία του και να εισέλθει στο κατάστημα.

Amazon Go – Επίσκεψη στο 1ο «just grab and go» κατάστημα της Amazon

Στη συνέχεια, όλα τα στοιχεία που λαμβάνει ο καταναλωτής παρακολουθούνται αυτόματα από τις κάμερες του καταστήματος και χρεώνονται στον λογαριασμό του στο Amazon κατά την έξοδο. Όλα αυτά συμβαίνουν χωρίς έλεγχο από υπάλληλο του καταστήματος ή φυσική πληρωμή.

Amazon Go – Επίσκεψη στο 1ο «just grab and go» κατάστημα της Amazon

“Θέλαμε η εμπειρία να είναι αβίαστη και μαγευτική”, δήλωσε η Gianna Puerini, αντιπρόεδρος της Amazon Go.

Amazon Go – Επίσκεψη στο 1ο «just grab and go» κατάστημα της Amazon

Η Τεχνολογία

Η Amazon είναι μάλλον διακριτική σχετικά με τις ιδιαιτερότητες της τεχνολογίας που οδηγεί στη λειτουργία του καταστήματος GO και διαθέτει τη χρήση των ίδιων τεχνολογιών όπως εκείνες που χρησιμοποιούνται στα self-driving αυτοκίνητα: όραση υπολογιστή (computer vision), σύντηξη αισθητήρων (sensor fusion) και βαθιά εκμάθηση (deep learning)», σε συνδυασμό με την τεχνολογία “Just Walk Out” της Amazon για την ανίχνευση των προϊόντων που λαμβάνονται και επιστρέφονται στα ράφια.
Εκατοντάδες κάμερες, που μοιάζουν με μαύρα κουτιά, καλύπτουν τα ανώτατα όρια του καταστήματος για να παρακολουθούν τα προϊόντα που αφαιρούνται και επανατοποθετούνται.

Σύμφωνα με την Gianna Puerini, αντιπρόεδρο της Amazon Go “τίποτα από αυτά δεν υπήρχε” όταν το Amazon ξεκίνησε το σχέδιό του πριν από πέντε χρόνια.

Amazon Go – Επίσκεψη στο 1ο «just grab and go» κατάστημα της Amazon

Η εταιρεία πέρασε πολύ χρόνο στο έργο πριν ανοίξει το beta shop για τους εργαζόμενους στα τέλη του 2016 για να βελτιώσει τις δυνατότητές της στον τομέα της ηλεκτρονικής όρασης και της μηχανικής μάθησης. Οι κάμερες έπρεπε να είναι σε θέση να ανιχνεύσουν ποιο συγκεκριμένο προϊόν επιλέχθηκε και να διακρίνει τις εκδόσεις βανίλιας και λεμονιού ενός ποτού, για παράδειγμα.
Οι κάμερες έπρεπε επίσης να είναι σε θέση να χειρίζονται πολλούς ανθρώπους ταυτόχρονα, καθώς και ανθρώπους που κινούνται γρήγορα και στέκονται κοντά ο ένας στον άλλο.

“Το κατάστημα γνωρίζει ότι φεύγετε, συγκεντρώνει τα στοιχεία σας και χρεώνει το λογαριασμό σας”, δήλωσε η Gianna Puerini.

Είναι το μέλλον των αγορών η χρήση μιας παρόμοιας τεχνολογίας;

Amazon Go – Επίσκεψη στο 1ο «just grab and go» κατάστημα της Amazon

Το Amazon Go τράβηξε όπως ήταν αναμενόμενο τα βλέμματα, αλλά και την κριτική με πολλά θετικά και αρνητικά σχόλια. Η Amazon κατηγορήθηκε ότι απειλεί θέσεις εργασίας με την τεχνολογία της, κατηγορία που όμως η εταιρεία αρνείται λέγοντας ότι απασχολεί αντίστοιχο αριθμό εργαζομένων με έναν παραδοσιακό διανομέα (προσωπικό για ανεφοδιασμό ραφιών, προετοιμασία γευμάτων κτλ) χωρίς όμως ποτέ να δώσει συγκεκριμένα στοιχεία.

Από την άλλη η Amazon δηλώνει ότι προτεραιότητα της είναι η εξυπηρέτηση του πελάτη, γιατί ποτέ κανείς δεν χάρηκε να περιμένει 15 λεπτά σε μια ουρά ταμείου.

“73% των καταναλωτών που έχουμε ερευνήσει λένε ότι ένα από τα πράγματα που θέλουν περισσότερο από μια εταιρεία είναι ότι εκτιμά το χρόνο τους. Το Amazon Go το κάνει αυτό. Είναι ο ορισμός της ανατροπής. Είναι το Netflix που αντικαθιστά το Blockbuster, είναι το Uber που αντικαθιστά τα ταξί”, δήλωσε ο Brendan Witcher, αναλυτής της Forrester Research, αφού ψώνισε στο κατάστημα.

Αυτό που μετράει τελικά είναι η άποψη του πελάτη και η φράση της Gianna Puerini “Ήταν ευχάριστη έκπληξη η διαπίστωση ότι η προσέλευση των πελατών ξεπέρασε τις προσδοκίες μας αντιπροσωπεύοντας ό,τι ακριβώς χρειαζόμασταν” τα λέει όλα.

Amazon Go – Επίσκεψη στο 1ο «just grab and go» κατάστημα της Amazon

Επίλογος

Όταν ο γίγαντας του online επενδύει τόσο αποφασιστικά στο offline, αυτό δείχνει έναν δρόμο για το μέλλον, όπου online & offline θα αποτελούν απλώς εκφάνσεις της ίδιας πραγματικότητας, που θα εμπλέκονται σε μια μοναδικά ενορχηστρωμένη σύνθεση για να παράξουν ένα ολιστικό experiencescape : ένα τοπίο όπου όλα θα συντελούν στην βίωση μιας μοναδικής εμπειρίας.

Δείτε την παρουσίαση του Amazon Go :

Δωρεάν Ebook Social Media Marketing Strategy 2020 - E-Marketing Clusters
Μοιραστείτε το...
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email


Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.