Αύξηση εν δυνάμει Πελατών και Πωλήσεων : τεχνικές για το 2020 (Lead generation)
Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τις ομάδες Marketing και Πωλήσεων σήμερα, είναι η αύξηση εν δυνάμει πελατών και πωλήσεων, δηλαδή είναι η προσέλκυση μεγάλου αριθμού δυνητικών πελατών οργανικά.
Αυτό συμβαίνει επειδή πλέον οι περισσότερες επιχειρήσεις δημιουργούν περιεχόμενο σε κλίμακα, με στόχο να γίνουν το νούμερο ένα στις αναζητήσεις της Google.
Χάρη στην δεκαετή εμπειρία μας δημιουργήσαμε την λίστα των τοπ οδηγιών για την προσέλκυση εν δυνάμει πελατών για το 2020:
1. Περισσότερο περιεχόμενο οδηγεί σε αύξηση της επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας σας
Ως καταναλωτές αγαπάμε το περιεχόμενο που:
- Μας βοηθά να λαμβάνουμε αποφάσεις.
- Μας επιτρέπει να συγκρίνουμε προϊόντα και λύσεις.
- Ανακουφίζει τους φόβους και τις αμφιβολίες μας.
- Επικυρώνει αυτό που ήδη γνωρίζουμε.
- Μας παρέχει τις πληροφορίες που χρειαζόμαστε για να λάβουμε ενημερωμένες αποφάσεις αγοράς.
Οι καταναλωτές σας είναι ακριβώς όπως εσείς και εγώ, αναζητούν συνεχώς αυτό το είδος των πληροφοριών στο διαδίκτυο.
Είναι λογικό λοιπόν ότι όσο περισσότερο πληροφοριακό υλικό παρέχετε, τόσο περισσότερο θα βρεθεί από τους εν δυνάμει πελάτες σας. Έχοντας αυτό υπόψη, εξετάσαμε τη σημαντική αύξηση του όγκου του ιστολογίου που δημοσιεύσαμε για τους πελάτες μας όλα αυτά τα χρόνια και είδαμε ότι όταν έχουμε κατά μέσο όρο 2-3 ιστολόγια κάθε εβδομάδα, έχουμε δει μια άμεση συσχέτιση μεταξύ του ποσού του δημοσιευμένου περιεχομένου και της επισκεψιμότητας του ιστοτόπου.
Είναι λογικό: περισσότερο περιεχόμενο σημαίνει περισσότερο SEOΗ βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO) είναι η διαδικασία αύξησης της ποιότητας και της ποσότητας της επισκεψιμότητας του ιστότοπου, αυξάνοντας την προβολή ενός ιστότοπου ή μιας ιστοσελίδας στους χρήστες μιας μηχανής αναζήτησης ιστού. on page (βελτιστοποιημένη ευθυγράμμιση ιστοσελίδας με μηχανές αναζήτησης), η οποία με τη σειρά της σημαίνει περισσότερες ευκαιρίες να βρεθεί το περιεχόμενο μας από το κοινό.
2. Το περισσότερο δεν είναι απαραίτητα πραγματικά … περισσότερο
Όταν πρόκειται για τη δημιουργία περιεχομένου το 2020, ο σκοπός του παιχνιδιού είναι να δημιουργήσεις ένα περιεχόμενο που πραγματικά “τα σπάει”.
Γιατί; Λοιπόν αν δημιουργήσετε ένα μεγάλο όγκο μέτριου περιεχομένου, τότε θα εμφανίζεστε στη δεύτερη σελίδα της Google για πολλές λέξεις-κλειδιά, αλλά η πικρή αλήθεια είναι ότι σχεδόν κανείς δεν πηγαίνει στη δεύτερη σελίδα της Google.
Από την άλλη πλευρά, εάν δημιουργείτε περιεχόμενο υψηλής ποιότητας, αλλά μικρού όγκου, ακόμη και αν το περιεχόμενο αυτό κατατάσσεται στην πρώτη σελίδα της Google, θα προσελκύετε την επισκεψιμότητα μόνο από αυτόν τον μικρό όγκο σελίδων.
Το γεγονός είναι ότι χρειάζεστε και όγκο και ποιότητα όταν πρόκειται για περιεχόμενο.
Η μελέτη της αποτελεσματικότητας των άρθρων που ανεβάζουμε στα ιστολόγια τα τελευταία χρόνια, μας έδειξε ότι μέρος του περιεχομένου που διαθέτουμε δεν οδηγεί σε υψηλό αριθμό οργανικής επισκεψιμότητας στην εκάστοτε ιστοσελίδα. Κι αυτό γιατί οι λέξεις-κλειδιά προορισμού για αυτά τα blogs μπορεί να είναι υπερβολικά ανταγωνιστικές και σε σχέση με το χρόνο και την προσπάθεια που βάζουμε για να φτιάξουμε το άρθρο, είναι λογικό να μην βγαίνουν στην πρώτη σελίδα.
Αυτό που χρειάζεται σε αυτές τις περιπτώσεις είναι αναπροσαρμογή και περαιτέρω βελτιστοποίηση (δηλαδή προσθέτοντας νέο περιεχόμενο, λέξεις-κλειδιά, εικόνες, βίντεο και συνδέσμους), ώστε να βελτιώσουμε την κατάταξή τους. Αυτό βέβαια είναι ένα μακρόπνοο έργο.
3. Ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο
Η συμβουλή μας, αν δημιουργείτε περιεχόμενο για έναν εξαιρετικά ανταγωνιστικό όρο, είναι ότι αυτό που φτιάχνετε τώρα, πρέπει να είναι καλύτερο από αυτό που σήμερα κατατάσσεται στην κορυφή της Google. Την επόμενη φορά που θα δημιουργήσετε ένα blog, εισαγάγετε τη λέξη-κλειδί σας στην Google και δείτε τι είναι στις πρώτες θέσεις. Εάν αυτό που πρόκειται να δημιουργήσετε δεν είναι καλύτερο από το υπάρχον, θα πρέπει να το ξανασκεφτείτε.
Έχουμε δει την μεγαλύτερη επιτυχία και αύξηση της οργανικής επισκεψιμότητας όταν έχουμε δημιουργήσει ιστολόγια που έχουν βελτιστοποιηθεί για μια λέξη-κλειδί και είναι καλύτερα από αυτά που κατέχουν την 1η θέση στην αναζήτηση. Αυτό περιλαμβάνει τη μελέτη του κορυφαίου περιεχομένου για τις λέξεις-κλειδιά που θέλουμε να στοχεύσουμε:
- Τι μπορούμε να κάνουμε καλύτερα;
- Ποιους άλλους όρους πρέπει να χρησιμοποιήσουμε;
- Πώς πρέπει να δομηθεί το περιεχόμενο;
- Πώς μπορούμε να επανατοποθετήσουμε το περιεχόμενό μας ώστε να είναι φρέσκο και μοναδικό;
- Ποιες επιπλέον πληροφορίες μπορούμε να συμπεριλάβουμε;
Αν θέλετε να είστε στις κορυφαίες θέσεις της Google, πρέπει να σκεφτείτε μοναδικές ιδέες χρησιμοποιώντας την παραπάνω διαδικασία.
Για τα άρθρα που φέρνουν ελάχιστη επισκεψιμότητα, δουλεύουμε ανάποδα για να βελτιώσουμε, την ποιότητα και τους συνδέσμους τους – αξιοποιώντας άλλο σχετικό περιεχόμενο υψηλής ποιότητας για να τα βοηθήσουμε να ανεβούν στις βαθμολογίες.
4. Τα δωρεάν πράγματα τα εκτιμούν όλοι
Αν υπάρχει κάτι που όλοι είμαστε θετικά προδιατεθειμένοι να δοκιμάσουμε, είναι οι δωρεάν εφαρμογές.
Για παράδειγμα, να κάποια από τα εργαλεία και τις εφαρμογές που έχω εγκαταστήσει στον φορητό υπολογιστή μου και στο κινητό, που χρησιμοποιώ καθημερινά:
Τι κοινό έχουν μεταξύ τους ? Όλα προσφέρουν μια δωρεάν έκδοση. Μπορώ λοιπόν να χρησιμοποιήσω αυτή την έκδοση για να «συνηθίσω» στο προϊόν πριν αγοράσω την πλήρη έκδοση. Αυτό μου επιτρέπει να δω αν το προϊόν μου ταιριάζει ή είναι κατάλληλο για την επιχείρησή μου.
Έξυπνο; Δοκιμάστε λοιπόν αν μπορείτε να δημιουργήσετε μια free έκδοση του προιόντος ή της υπηρεσίας σας.
5. Κάντε το εύκολο για τους ανθρώπους να επικοινωνήσουν μαζί σας όπως και όποτε θέλουν
Οι άνθρωποι έχουν αναπτύξει σήμερα πολύ συγκεκριμένες προτιμήσεις για τον τρόπο που θέλουν να επικοινωνούν για να παίρνουν πληροφορίες και να βρίσκουν απαντήσεις στις απορίες τους, όπως επίσης και για την χρονική στιγμή που θέλουν να συμβεί αυτό. Άλλοι προτιμούν την αποστασιοποίηση που τους δίνει η γραπτή επικοινωνία μέσα από το αγαπημένο τους κανάλι (email, imessage, chat …) και άλλοι το φωνητικό μήνυμα ή την τηλεφωνική κλήση, την ώρα όμως της επιλογής τους.
Οι προσκλήσεις για δράση (CTA: call to action), όπως η συμπλήρωση μιας γενικής φόρμας επικοινωνίας, είναι ξεπερασμένες.
Για αυτό πρέπει να προσφέρετε εναλλακτικούς τρόπους επικοινωνίας δημιουργώντας μια διαδρομή από εναλλακτικές λύσεις που θα καλύπτουν κάθε ανάγκη, για κάθε προφίλ πελάτη, σε κάθε στάδιο της διαδρομής του προς την αγορά.
Συμπέρασμα: τι οδηγεί στην αύξηση εν δυνάμει πελατών και πωλήσεων
Για να προσελκύσετε εν δυνάμει πελάτες και να αυξήσετε το traffic θα πρέπει:
- Να δημιουργήσετε υψηλής ποιότητας περιεχόμενο σε μεγάλη κλίμακα.
- Να προσφέρετε εκδόσεις “free” (δωρεάν) του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας, για να προσελκύσετε τους ανθρώπους να το δοκιμάσουν.
- Να διευκολύνετε τους ανθρώπους να έρχονται σε επαφή μαζί σας.
Όλα αυτά θα σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε στέρεα θεμέλια για την ανάπτυξη της επιχείρησής σας, αλλά αυτό είναι μόνο η αρχή.
Μόλις κερδίσετε την προσοχή κάποιου, θα πρέπει να εργαστείτε απίστευτα σκληρά για να τον εκπαιδεύσετε και να τον εμπλέξετε με την επιχείρηση σας. Το περιεχόμενο θα σας βοηθήσει να προσελκύσετε τους ανθρώπους στον ιστότοπό σας και να τους κρατήσετε εκεί, αλλά ο τρόπος με τον οποίο θα διαχειριστείτε την συνέχεια, θα καθορίσει την επόμενη φάση της διαδικασίας πώλησης.
Leave a Reply