Η αμερικανική διοίκηση χτυπά το σύστημα διαφημίσεων του Facebook.
Το Facebook είναι και πάλι στο στόχαστρο μετά την διαρροή των προσωπικών δεδομένων των χρηστών, με το σκάνδαλο της Cambridge Analytica. Η εταιρεία κατηγορείται από το Αμερικανικό Υπουργείο Στέγασης ότι παραβιάζει τον νόμο για την πρόσβαση στη στέγαση. Πράγματι, κατά την εκμίσθωση ή την προσφορά προς πώληση ακινήτων, οι διαφημιζόμενοι είχαν έως τώρα την επιλογή να επιλέγουν ή όχι ορισμένες κατηγορίες ατόμων. Αυτό γινόταν χρησιμοποιώντας ευαίσθητα δεδομένα όπως τις πολιτικές πεποιθήσεις, την εθνικότητα ή τον σεξουαλικό προσανατολισμό.
Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων πληθυσμιακών ομάδων. Το Facebook αποφάσισε να καταργήσει σχεδόν 5000 κριτήρια επιλογής που θεωρούνται προβληματικά, αν και είναι ακόμα δυνατή η πρόσβαση στα δεδομένα αυτά δημιουργώντας μια διαφήμιση στην περιοχή.
Το Facebook πολύ σύντομα ανταποκρίθηκε στην καταγγελία του υπουργείου Στέγασης των ΗΠΑ σχετικά με την παραβίαση του νόμου περί στέγασης (Fair Housing Act, 1968). Προχωράει στην εξάλειψη 5.000 κριτηρίων επιλογής που σχετίζονται με την εθνικότητα, τη θρησκεία, την πολιτική, το εισόδημα ή τη σεξουαλικότητα.
Τι σημαίνει στην πραγματικότητα?
Στην πραγματικότητα, αυτή η μείωση των επιλογών διαφήμισης αφορά Αμερικανούς διαφημιστές. Πράγματι, η διεύθυνση του Facebook επέτρεψε να υπάρχουν περισσότερα κριτήρια στις Ηνωμένες Πολιτείες σχετικά με τις πολιτικές πεποιθήσεις και την καταγωγή. Στη Γαλλία (και αλλού), οι δεν υπήρχε αυτή η επιλογή.
Ωστόσο, κάνοντας μια δοκιμή για τη δημιουργία μιας διαφήμισης στο Facebook, φαίνεται πως εξακολουθούν να υπάρχουν τέτοια δεδομένα. Αναμένεται το Facebook να καταργήσει σταδιακά αυτές τις πληροφορίες ή να είναι ελεύθερες για διαφημιστές εκτός των Ηνωμένων Πολιτειών, όπου ο νόμος περί δίκαιης στέγασης δεν έχει καμία εξουσία.
Από τη ρωσική παρέμβαση στις τελευταίες αμερικανικές προεδρικές εκλογές και την υπόθεση Cambridge Analytica τον περασμένο Μάρτιο, το Facebook βρέθηκε στο στόχαστρο της αμερικανικής (και ευρωπαϊκής) δημόσιας διοίκησης. Επομένως, η επιχείρηση παρακολουθείται στενά, ιδίως από τα μέσα ενημέρωσης, τα οποία παραμένουν ο μεγαλύτερος εχθρός του.
Για πότε η επόμενη φορά που θα είναι το Facebook πάλι στο στόχαστρο ?
Leave a Reply