Το GDPR ψηφίζεται στην Καλιφόρνια και αυτό είναι μόνο η αρχή
Το GDPR ψηφίζεται στην Καλιφόρνια. Ο νέος κανονισμός περί της προστασίας προσωπικών δεδομένων της Καλιφόρνια αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά τις τέσσερις πιο ισχυρές αμερικανικές εταιρείες τεχνολογίας – Google, Apple, Facebook, Amazon– και τους εμπόρους λιανικής πώλησης.
Ο νόμος αυτός θα επιτρέψει στους Καλιφορνέζους να απαγορεύσουν την πώληση των προσωπικών τους δεδομένων.
Παγκόσμια η αλλαγή για τα προσωπικά δεδομένα
Η νομοθετική συνέλευση της Καλιφόρνια ψήφισε μόλις ένα νέο νόμο σχετικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων. Το κείμενο, το οποίο είναι παρόμοιο με το GDPR, παρέχει εξουσία στον καταναλωτή επιτρέποντάς του να κρατά τις εταιρείες υπεύθυνες για τη συλλογή και τη χρήση των προσωπικών του δεδομένων. Μπορούν στη συνέχεια να ζητήσουν τη διαγραφή των δεδομένων τους. Η εταιρεία που δεν συμμορφώνεται με την αίτηση θα υπόκειται σε ποινική δίωξη.
Ο νόμος, που θα τεθεί σε ισχύ τον Ιανουάριο του 2020, προχωρεί περαιτέρω, απαιτώντας από τις εταιρείες να παρέχουν το ίδιο επίπεδο εξυπηρέτησης σε πελάτες που έχουν ασκήσει αυτό το δικαίωμα. Επομένως, θα είναι αδύνατο να προσφέρουν εκπτώσεις σε ορισμένους πελάτες, επειδή θα είχαν συναινέσει στην επεξεργασία των δεδομένων τους. Μια δυνατότητα που απειλεί πολλές εταιρείες λιανικής πώλησης και εταιρείες τεχνολογίας που βλέπουν το τέλος των εξατομικευμένων καμπανιών μάρκετινγκ και των VIP προγραμμάτων.
Ο συγκεκριμμένος νόμος πρόκειται σύντομα να ψηφιστεί κι από άλλα αμερικανικά κράτη, ενώ, παραβιάζεται ένας άλλος νόμος που ψηφίστηκε νωρίτερα το έτος: ο νόμος CLOUD, ο οποίος επιτρέπει στην κυβέρνηση των ΗΠΑ να εισάγει δεδομένα που συλλέγονται από μια αμερικανική εταιρεία, ακόμη και στο εξωτερικό.
Nομοσχέδιο περί ιδιωτικότητας
Το νομοθετικό σώμα της Καλιφόρνια ψήφισε το νομοσχέδιο περί ιδιωτικότητας στις 28 Ιουνίου, παρέχοντας στους καταναλωτές μεγαλύτερο έλεγχο στις επιχειρήσεις ψηφιακής χρήσης που
χρησιμοποιούν τα προσωπικά τους δεδομένα. Εξακολουθεί να είναι ένας από τους σημαντικότερους κανονισμούς των ΗΠΑ σχετικά με τη συλλογή δεδομένων από τις εταιρείες τεχνολογίας.
Ο νέος νόμος, ο οποίος θα τεθεί σε ισχύ τον Ιανουάριο του 2020, θα επιτρέψει στους καταναλωτές να γνωρίζουν ποιοι συλλέγουν πληροφορίες των δεδομένων τους, για ποιο σκοπό, με ποιους τις μοιράζονται ή που τις πωλούν. Μπορούν επίσης να ζητήσουν να διαγράφουν τα δεδομένα τους και να απαγορεύσουν την πώληση τους.
Οι εταιρείες θα πρέπει να παρέχουν στους καταναλωτές που ασκούν το δικαίωμα αυτό την ίδια ποιότητα υπηρεσιών με τους υπόλοιπους. Με άλλα λόγια, δεν θα είναι πλέον σε θέση να καταγράψουν ορισμένα οφέλη (όπως εκπτώσεις και ειδικές προσφορές) στα μέλη του προγράμματος πιστότητας. Η νομοθεσία θα επιτρέψει επίσης στους καταναλωτές να μηνύσουν εταιρείες πιο εύκολα μετά από διαρροή δεδομένων. Τέλος, ο Γενικός Εισαγγελέας της Καλιφόρνια θα έχει πολύ περισσότερη δύναμη για να τιμωρήσει εταιρείες που δεν συμμορφώνονται με τον νέο νόμο.
Leave a Reply