5 Δωρεάν τρόποι για αποτελεσματικότερη Τηλεεργασία
Η πανδημία που έχει προκαλέσει ο Κορονοιός, έφερε αντιμέτωπους πολλούς εργοδότες απέναντι στην απόφαση να επιλέξουν για τους εργαζόμενους τους την Τηλεεργασία. Πολλές μεγάλες εταιρείες ανά τον κόσμο κλείνουν τα γραφεία τους για να αποτρέψουν την εξάπλωση του ιού και να προστατεύσουν τους υπαλλήλους τους.
Αυτό δημιουργεί μια σειρά προβλημάτων, ανασφαλειών και φρούδων ελπίδων, τόσο στους εργοδότες, όσο και στους εργαζόμενους. Η τηλεεργασία δεν είναι ο καταποντισμός της παραγωγικότητας όπως φοβούνται οι εταιρείες, αλλά ούτε και ο απόλυτος παράδεισος όπως ελπίζουν οι εργαζόμενοι.
Η τηλεεργασία είναι απλώς ένας εναλλακτικός τρόπος εργασίας, που σε πολλές περιπτώσεις είναι προτιμότερος ή αναγκαίος. Υπάρχουν πράγματα που είναι καλό να γνωρίζουμε για να γίνει η μετάβαση ομαλά και πετυχημένα.
Τα νέα είναι ευχάριστα για την τηλεεργασία
Ευτυχώς για εσάς στην E-Marketing Clusters χρησιμοποιούμε την τηλεεργασία από την αρχή της ίδρυσης μας και μπορούμε να σας βοηθήσουμε τόσο με τεχνικές γνώσεις, όσο και με πρακτικές συμβουλές και ιδέες.
Κατ΄ αρχήν τα νέα είναι καλά! Μια μελέτη του Πανεπιστημίου του Harvard του 2019 διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι που έχουν την ελευθερία να “εργάζονται από οπουδήποτε” ήταν 4,4% πιο παραγωγικοί από εκείνους που έχουν πιο άκαμπτες απαιτήσεις στο χώρο εργασίας. Σε γενικές γραμμές η τηλεεργασία έχει τα παρακάτω πλεονεκτήματα:
- Αύξηση της παραγωγικότητας των εργαζομένων
- Μείωση στα κόστη της εταιρείας
- Αύξηση ποιότητας ζωής των εργαζομένων (μπορούν να μένουν μακριά από την εταιρεία σε φτηνότερη περιοχή)
- Μείωση περιβαλλοντικών ρύπων
Εντούτοις, ο δρόμος της προσαρμογής μπορεί αρχικά να μην είναι στρωμένος με ροδοπέταλα. Η απομόνωση – σε συνδυασμό με στενές επαφές τρίτου τύπου με συζύγους ή παιδιά – μπορεί να σας αποδιοργανώσει. Επίσης η ανάγκη να μάθετε καινούργια ψηφιακά εργαλεία, βρίσκει την φυσική αντίσταση που δείχνουμε σε ότι καινούργιο, ειδικά από μια ηλικία και μετά…
Αξίζει όμως τον κόπο, όχι απλώς γιατί βοηθάτε το κάρμα σας να μην βαρύνει από την συνέργεια σας στην εξάπλωση του ιού, αλλά γιατί ο εγκέφαλος σας – που αφού αρχικά σας κάνει τον δύσκολο στην αλλαγή – μετά θα νιώσει εξαιρετικά fit και γεμάτος δημιουργική ενέργεια θα σας εκπλήξει!
Λοιπόν ετοιμαστείτε για τα 5 βήματα που θα αλλάξουν τον τρόπο που βλέπετε την εργασία στο σπίτι.
1. Μαρκάρετε την περιοχή (εργασίας) σας
Το πρώτο βήμα είναι να βεβαιωθείτε ότι έχετε μια ειδική περιοχή. Η εργασία από τον καναπέ ή το τραπέζι της κουζίνας καθιστά πιο δύσκολο το να συγκεντρωθείτε, αλλά και το να αποσυνδεθείτε όταν τελειώσει η ημέρα. Ένα ελεύθερο υπνοδωμάτιο ή ένα δωμάτιο με γραφείο – ή οπουδήποτε μπορείτε να διαχωρίσετε τον εαυτό σας από το καθημερινό χάος στο σπίτι σας – είναι μια σοφή λύση.
2. Βρείτε δωρεάν εργαλεία Τηλεδιάσκεψης
Ευτυχώς η τεχνολογία έχει προοδεύσει κι εκτός από το να μας εκθέτει σε νέους κινδύνους, μας δίνει εξαιρετικές φτηνές και αποτελεσματικές λύσεις. Αν θέλετε να επικοινωνήσετε δωρεάν με τους συναδέλφους ή τους πελάτες σας, να σας δουν και να τους δείτε, να τους δείξετε παρουσιάσεις στον υπολογιστή σας ή νέα προϊόντα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα παρακάτω δωρεάν ψηφιακά εργαλεία:
Αν χρειαστείτε βοήθεια στην εγκατάσταση ή στην χρήση, έχουμε δημιουργήσει μια ομάδα στο FaceBook, όπου μπορείτε να βρείτε συμβουλές ή να ζητήσετε δωρεάν βοήθεια. Ελάτε στην ομάδα και καλέστε όποιον πιστεύετε ότι χρειάζεται υποστήριξη για την δουλειά από το σπίτι.
3. Βρείτε δωρεάν εργαλεία διαχείρισης project
Τα παρακάτω εργαλεία είναι εξαιρετικά, ακόμα και στην δωρεάν έκδοση τους και θα σας βοηθήσουν να οργανώσετε την δουλειά με τους συναδέλφους σας, όχι μόνο τώρα που βρίσκεστε μακριά, αλλά και όταν επιστρέψετε στο γραφείο.
4. Κρατήστε το ηθικό ακμαιότατο
Ας μην γελιόμαστε, όσο κι αν θέλουμε να ελαφρύνουμε το κλίμα, θα έρχονται στιγμές που θα νιώθουμε την αβεβαιότητα και τον φόβο να μας χτυπάει την πόρτα. Θα αναρωτιόμαστε τι θα γίνει αν αρρωστήσουμε εμείς ή οι δικοί μας άνθρωποι, αν η εταιρεία στην οποία δουλεύουμε υποστεί σοβαρό οικονομικό πλήγμα λόγο της κατάστασης, αν θα καταφέρουμε να αποδίδουμε το ίδιο από απόσταση.
Οι άνθρωποι είναι κοινωνικά όντα και αυτό που μας δίνει ασφάλεια είναι η επικοινωνία με τους άλλους. Αυτή είναι η στιγμή της δικαίωσης για όσα έχουν ειπωθεί κατά καιρούς για τα social media. Συμβουλή μας είναι κάθε εταιρεία να κάνει μια κλειστή ομάδα στο Facebook για να εξακολουθήσουν οι εργαζόμενοι να νιώθουν κοντά, να ενημερώνονται άμεσα και να αλληλεπιδρούν.
5. Φοβού το Ψυγείο και τις πιζάμες
Ξεχάστε αυτό που λένε ότι όταν είσαι σπίτι δουλεύεις με τις πιζάμες. Οι άνθρωποι που εργάζονται από απόσταση φορούν παντελόνια ή θα έπρεπε να φορούν.
Ακριβώς όπως κάνετε ντους και ντύνεστε πριν πάτε στο γραφείο, το ίδιο πρέπει να κάνετε πριν ξεκινήσετε την εργασία σας στο σπίτι. Αυτό θα σας βοηθήσει για δύο λόγους:
- Σας βάζει στο mood “είμαι έτοιμος να κατακτήσω τον κόσμο” (κανένας σούπερ ήρωας δεν φορούσε πιζάμες και παντόφλες – οπότε μάλλον τα ρούχα βοηθάν στην καλή διάθεση και την ενέργεια μας)
- Σας προφυλάσσει από περιστατικά έκτακτης ανάγκης τύπου: “Σοφία λούσου, έχουμε skype call με τον διευθυντή σε 15΄”
Παρόμοια είναι και η συμβουλή για το ψυγείο. Το πήγαινε – έλα στο ψυγείο δεν είναι η προτεινόμενη γυμναστική για αυτή την περίοδο. Αντίθετα μπορείτε να υιοθετήσετε την συνήθεια του να περπατάτε όσο μιλάτε στο τηλέφωνο, γιατί βοηθάει στην κυκλοφορία του αίματος.
Συμπέρασμα
Διανύουμε μια ιδιαίτερη περίοδο πρωτόγνωρης ανασφάλειας και αβεβαιότητας, που σίγουρα θα θυμόμαστε για πολύ καιρό. Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει με απόλυτη ακρίβεια τι θα γίνει, ούτε σε επίπεδο διαχείρισης της υγείας, ούτε και σε επίπεδο επιπτώσεων στην οικονομία.
Το μόνο βέβαιο είναι, πως ότι δεν μας σκοτώνει μας κάνει πιο δυνατούς και όσα προκαλούν την προσαρμοστικότητα μας, μας κάνουν πιο δημιουργικούς κι αποτελεσματικούς.
Ας δούμε αυτή την “περιπέτεια” σαν μια ευκαιρία να αλλάξουμε, να αναθεωρήσουμε, να μάθουμε νέα πράγματα και να προετοιμαστούμε λίγο καλύτερα να αφομοιώσουμε την ψηφιακή εποχή στην νέα επαγγελματική και προσωπική ζωή που θέλουμε.
Leave a Reply