5 Πρακτικές Link Building
Ο όρος “link building” αναφέρεται στη διαδικασία δημιουργίας συνδέσμων σε άλλους ιστότοπους, που δείχνουν τον δικό σας. Οι πρακτικές Link Building έχουν στόχο την αύξηση της θέσης κατάταξης της ιστοσελίδας σας από τις μηχανές αναζήτησης, αλλά και την αύξηση της επισκεψιμότητας στον ιστότοπό σας από παραπομπές.
Είναι επίσης μια οικονομικά αποδοτική τακτική marketing που, όταν γίνει σωστά, σας επιτρέπει ουσιαστικά να διαφημίζεστε δωρεάν σε άλλους αξιόπιστους δικτυακούς τόπους, κερδίζοντας ταυτόχρονα υψηλής ποιότητας επισκεψιμότητα από παραπομπές (referral traffic).
Τα αποτελέσματα όλων των αλγόριθμων των μηχανών αναζήτησης επηρεάζονται εν μέρει από συνδέσμους (links), γεγονός που καθιστά την οικοδόμηση συνδέσμων (link building) μια βασική πτυχή του SEO.
Μπορείτε να ενσωματώσετε συνδέσμους στον ιστότοπό σας μέσα σε διάφορες μορφές περιεχομένου – συμπεριλαμβανομένων, ενδεικτικά, των αναρτήσεων ιστολογίου, των ενημερωτικών εκδόσεων, των άρθρων, των δελτίων τύπου και των εικόνων.
Ο ρόλος που παίζουν οι σύνδεσμοι στις πρακτικές Link Building
Είναι λογικό να θέλετε να αυξήσετε την παρουσία της επιχείρησής σας στο διαδίκτυο μέσω της ιστοσελίδας σας, αλλά αυτό είναι σχεδόν αδύνατο να γίνει χωρίς έναν αριθμό ποιοτικών εισερχόμενων συνδέσμων (links) που δείχνουν στον ιστότοπό σας.
Οι σύνδεσμοι στο διαδίκτυο είναι η υποδομή στην οποία βασίζονται οι άνθρωποι για να καταφέρουν να σας προσεγγίσουν. Αν δεν υπάρχουν σύνδεσμοι, είναι σαν να έχουμε ένα κατάστημα χωρίς δρόμους να οδηγούν σε αυτό.
Σε μια έρευνα του 2017 των εμπόρων e-shops, σχεδόν τα 3/4 των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι πιστεύουν ότι το link building είναι από τις σημαντικότερες τακτικές SEOΗ βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO) είναι η διαδικασία αύξησης της ποιότητας και της ποσότητας της επισκεψιμότητας του ιστότοπου, αυξάνοντας την προβολή ενός ιστότοπου ή μιας ιστοσελίδας στους χρήστες μιας μηχανής αναζήτησης ιστού..
Καθώς δυναμώνετε την ιστοσελίδα σας με ποιοτικά backlinks από αξιόπιστους ιστότοπους, η Google θα εμπιστευθεί περισσότερο το περιεχόμενό σας και τελικά θα δείτε την άνοδο της ιστοσελίδας σας στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.
1. Δημιουργήστε εντυπωσιακό περιεχόμενο
Πριν μιλήσουμε για τακτικές ανάπτυξης δικτύου συνδέσμων, πρέπει να σιγουρευτείτε ότι το περιεχόμενο σας αξίζει την προσπάθεια που θα καταβάλετε. Αν το περιεχόμενο σας είναι μια βεβιασμένη απόπειρα για κάτι που κι εσάς θα σας άφηνε παγερά αδιάφορους, θα είναι τζάμπα κόπος. Αν το περιεχόμενο είναι διαμάντι, η προσπάθεια σας θα ανταμείβεται καθημερινά με γεωμετρική πρόοδο.
Όσο πιο χρήσιμο, μοναδικό και συναρπαστικό είναι το περιεχόμενο σας, τόσο πιο εύκολα θα βρείτε μια θέση στους πιο δημοφιλείς ιστότοπους του διαδικτύου. Αυτό σημαίνει ότι το περιεχόμενο σας πρέπει να είναι ουσιαστικά χρήσιμο και εμφανισιακά άψογο, σύμφωνα με το κοινό σας.
2. Διατηρήστε σχετικούς συνδέσμους
Σε ότι κάνετε θα πρέπει να υπάρχει συνάφεια και λογική.
Οι σύνδεσμοι που οδηγούν στην ιστοσελίδα σας, θα πρέπει να φτάνουν σε υψηλής ποιότητας και σχετικό πληροφοριακό υλικό. Οι μηχανές αναζήτησης υπογραμμίζουν τη συνάφεια, η οποία είναι ένας άλλος λόγος που είναι σημαντικό να στοχεύσετε ιστότοπους στον κλάδο σας. Είναι πιο λογικό αν έχετε ινστιτούτο αισθητικής να στοχεύετε σε eshop καλυντικών, παρά σε εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων!
Αυτό αυξάνει το authority σας σε έναν κλάδο και κάνει σαφή την θέση σας στον διαδικτυακό κόσμο.
3. Οι λιγότεροι είναι τελικά περισσότεροι…
Είναι γνωστό ότι πάντα η ποιότητα είναι καλύτερη από την ποσότητα σε ότι κι αν κάνετε. Στο ίδιο συμπέρασμα θα καταλήξετε όταν θα διαπιστώσετε ότι η τοποθέτηση κάποιων συνδέσμων σε ιστότοπους υψηλής ποιότητας, είναι πολύ πιο αποτελεσματικοί από τη διάθεση μεγαλύτερου αριθμού συνδέσμων σε “ύποπτες” τοποθεσίες.
Πρέπει να είστε στρατηγικά τοποθετημένοι στην ποιότητα. Με τα κατάλληλα εργαλεία διαχείρισης κοινωνικών μέσων, μπορείτε να αξιοποιήσετε στο έπακρο το λογισμικό οικοδόμησης συνδέσμων σας στις πιο προβεβλημένες πλατφόρμες στο διαδίκτυο.
Κι ένα έξτρα στρατηγικό tip: να διαφοροποιήσετε το χαρτοφυλάκιο συνδέσεων σας ώστε να έχετε ένα συνδυασμό διαφορετικών ειδών συνδέσμων, ώστε να καλύψετε μεγαλύτερη γκάμα και όγκο κοινού.
4. Δημιουργήστε σχέσεις
Η ουσία του παραδοσιακού marketing ήταν η δημιουργία σχέσεων σε κάθε επίπεδο. Μαντέψτε … το ίδιο ισχ΄θει και στο digital marketing.
Ακόμα και στο διαδίκτυο όλα βασίζονται στις σχέσεις και στην εμπιστοσύνη. Τα δημοφιλή ιστολόγια υπάρχουν γιατί ο κόσμος τα εμπιστεύεται κι επανέρχεται για αξιόπιστο υλικό. Επωφεληθείτε από τα υπάρχοντα ακροατήρια σε ιστολόγια του κλάδου σας, σχολιάζοντας δημοσιεύσεις, τραβώντας με αυτό τον τρόπο την προσοχή και χτίζοντας σχέσης εμπιστοσύνης με τους αρθρογράφους και το κοινό τους.
5. Στοχεύστε σε σελίδες πόρων
Μια από τις πιο αποδεδειγμένες στρατηγικές οικοδόμησης συνδέσμων είναι να έχετε συνδέσμους που περιλαμβάνονται στους πόρους μιας δημοφιλούς σελίδας. Οι ιστότοποι συχνά απαριθμούν χρήσιμους συνδέσμους και πόρους για συγκεκριμένα θέματα.
Για παράδειγμα ένα ξενοδοχείο μπορεί να προτείνει κοντινά μαγαζιά για ψώνια, ένα online super market μπορεί να προτείνει συνταγές μαγειρικής κτλ. Μην διστάσετε να έρθετε σε επαφή με τους υπεύθυνους των σελίδων και να τους προτείνετε συνεργασία.
Συμπέρασμα
Τελικά, οι σύνδεσμοι σας επιτρέπουν να δημιουργήσετε αναγνωρισιμότητα του σήματος σας και να αυξήσετε την εμπιστοσύνη των πελατών σας. Είναι ένας οργανικός τρόπος να διαφημίζεστε, παγιώνοντας την θέση σας στην συνείδηση του κοινού.
Κι αν μου πείτε ότι αυτό παίρνει χρόνο, θα σας πω ότι όλες οι σημαντικές και ουσιαστικές σχέσεις παίρνουν χρόνο, αλλά είναι και αυτές που επιβιώνουν στον χρόνο!
Leave a Reply