Τώρα τα αυτοκίνητα πωλούνται… online!
Με την ευκαιρία της Έκθεσης Αυτοκινήτου στη Γενεύη, η οποία άνοιξε τις πόρτες της την Πέμπτη 8 Μαρτίου 2018, η L’Usine Digitale αποκάλυψε τις νέες στρατηγικές που υιοθέτησαν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων για να πουλήσουν τα οχήματά τους. Γιατί τελικά ξεκινούν το ηλεκτρονικό εμπόριο; Πώς σχετίζεται αυτή η στρατηγική ιστού με το φυσικό δίκτυο διανομής; Τι νέες εμπειρίες προσφέρουν στους πελάτες τους; Με ποιες νεοσύστατες εταιρείες συνεργάζονται για να βελτιστοποιήσουν αυτή την εμπειρία;
Γιατί οι αυτοκινητοβιομηχανίες ξεκινούν (τελικά) το online εμπόριο;
Πρώτος παράγοντας αυτής της αναγγελθείσας αλλαγής: οι νέες απαιτήσεις των καταναλωτών, ιδίως των αναδυόμενων χωρών. Οι αναδυόμενες χώρες καθίστανται βασικές αγορές για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Στην Ινδία, την Κίνα ή τη Βραζιλία, οι καταναλωτές είναι πολύ πιο πιθανό να αγοράζουν αυτοκίνητο online. “Η τάση για αγορά online είναι ισχυρότερη στις αναδυόμενες χώρες από ό, τι στις ώριμες χώρες”, δήλωσε ο Cédric Nouvellet, αντιπρόεδρος στην αυτοκινητοβιομηχανία Capgemini France, συμπληρώνοντας πως “αυτή η αυξημένη τάση για πώληση αυτοκινήτων μέσω διαδικτύου στις αναδυόμενες χώρες, θυμίζει την ταχεία ανάπτυξη της κινητής τηλεφωνίας στις χώρες αυτές”. Μια τάση που οδηγεί τις εταιρείες αυτοκινήτων να αναπτύξουν πραγματικές στρατηγικές ηλεκτρονικού εμπορίου.
Με γνώμονα τις προσδοκίες των νέων καταναλωτών, οι κατασκευαστές αναγκάζονται να αντιδράσουν. Μία από τις πιο εξελιγμένες αυτοκινητοβιομηχανίες στον τομέα είναι η PSA. Μια καινούρια εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου για οχήματα στις Κάτω Χώρες, η οποία πλέον επεκτάθηκε στη Βραζιλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία. Η ανάπτυξη αυτής της νέας μορφής πωλήσεων προκύπτει από τις απαιτήσεις της κερδοφορίας. “Οι αγοραστές μαθαίνουν περισσότερα για τα κοινωνικά δίκτυα και τις ιστοσελίδες των κατασκευαστών, κάνουν συγκρίσεις, είναι καλά πληροφορημένοι και συζητούν με ειδικούς”, λέει ο Cédric Nouvellet της Capgemini. Ως αποτέλεσμα, ο ρόλος των πωλητών εξελίσσεται.
Παρατηρούμε ήδη μια ευελιξία σε νέους κατασκευαστές όπως η Polestar, η νέα προσφορά υψηλής τεχνολογίας της Volvo, η οποία χάραξε μια πολύ ισχυρή παρουσία στο διαδίκτυο. Σήμερα, το πρώτο του ηλεκτρικό μοντέλο Polestar 1 υπάρχει μόνο στο διαδίκτυο. Όπως και η εταιρεία Tesla, η οποία, προσφέρει επίσης μια 100% απομακρυσμένη εμπειρία αγορών, χωρίς να παραμελεί τη φυσική προσέγγιση.
Επίλογος
Προς το παρόν, το κανάλι του ηλεκτρονικού εμπορίου εξακολουθεί να είναι πολύ μικρό. Αλλά οι κατασκευαστές δημιουργούν έναν πραγματικό άξονα ανάπτυξης. “Είναι σημαντικό να έχουμε μια παγκόσμια διάσταση στο πλαίσιο του σχεδίου push-to-pass, στοχεύοντας στην επίτευξη του 10% των συνολικών πωλήσεων στο Διαδίκτυο έως το 2021”, δήλωσε ο Morgan Lecoupeur. Οι κατασκευαστές πρέπει να συνδυάσουν την online εμπειρία με εκείνη του φυσικού καταστήματος για να δημιουργήσουν μια, θα λέγαμε, “απρόσκοπτη” εμπειρία αγοράς και να προσφέρουν μια ομοιογενή προσφορά.
Leave a Reply