Το Facebook “ανεβάζει” θέσεις εργασίας σε μια προσπάθεια να γίνει σαν το λογισμικό διαχείρισης επιχειρήσεων Blue Collar του LinkedIn
Το νέο εγχείρημα του Facebook
Το LinkedIn δεν είναι κατασκευασμένο για άτομα με λίγα προσόντα, έτσι έρχεται το Facebook. Σήμερα, το Facebook δρομολογεί τη δημιουργία ενότητας για εύρεση εργασίας σε περισσότερες από 40 χώρες, θέτοντας τα θεμέλια για μια κερδοφόρα επιχείρηση.
Οι επιχειρήσεις θα μπορούν να δημοσιεύουν θέσεις εργασίες στην ενότητα Εργασίες στη σελίδα τους, στην καρτέλα Εργασίες, στο Facebook Marketplace και στη ροή ειδήσεων. Εν τω μεταξύ, οι αιτούντες εργασία μπορούν να ανακαλύψουν θέσεις εργασίας, εφαρμογές αυτόματης συμπλήρωσης με τις πληροφορίες του προφίλ τους στο Facebook, να επεξεργαστούν και να υποβάλουν την αίτηση τους και να επικοινωνήσουν μέσω του Messenger για να προγραμματίσουν συνεντεύξεις.
Η TechCrunch διαπίστωσε για πρώτη φορά ότι το Facebook δοκιμάζει την καρτέλα Εργασίες στα τέλη του 2016 πριν το λανσάρει στις ΗΠΑ και τον Καναδά. Το Facebook συνεργάζεται με την ZipRecruiter για να φέρει περισσότερες θέσεις εργασίας στην πλατφόρμα του. Και τώρα η συγκεκριμένη λειτουργία κυκλοφορεί στη Βραζιλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία και την Ισπανία σε iOS, Android και στο διαδίκτυο.
“Ένας στους τέσσερις ανθρώπους στις Η.Π.Α. έχει ψάξει ή βρήκε μια δουλειά χρησιμοποιώντας Facebook” γράφει ο αντιπρόεδρος της εφαρμογής Facebook Local, Alex Himel. “Όμως, το 40% των αμερικανικών μικρών επιχειρήσεων αναφέρουν ότι η κάλυψη των θέσεων ήταν πιο δύσκολη από ο,τι περίμεναν. Πιστεύουμε ότι το Facebook μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στο κλείσιμο αυτού του κενού.”
Τώρα, οι χρήστες και στις υπόλοιπες χώρες θα μπορούν να χρησιμοποιούν το ταμπλό Εργασίες του Facebook ή την εφαρμογή για κινητά, έτσι ώστε να ανακαλύψουν θέσεις εργασίας που χρησιμοποιούν φίλτρα όπως η εγγύτητα, η βιομηχανία είτε η αναζήτηση πλήρους ή μερικής απασχόλησης.
Επιχειρήσεις και εργαζόμενοι βγαίνουν κερδισμένοι
Η δημοσίευση θέσεων εργασίας θα μπορούσε να βοηθήσει το Facebook να “κλέψει” μερικά από τα εισοδήματα της LinkedIn, ύψους 1,1 δισ. δολαρίων που κέρδισε για τη Microsoft το τέταρτο τρίμηνο του 2017. Αλλά η μεγαλύτερη ευκαιρία είναι η ανάπτυξη μιας παρόμοιας επιχείρησης όπου οι εταιρείες πληρώνουν για να προωθήσουν τις θέσεις εργασίας, αλλά στην συγκεκριμένη περίπτωση, για τοπικές εταιρείες με χαμηλότερη εξειδίκευση σε κλάδους όπως η λιανική πώληση και οι υπηρεσίες τροφίμων.
Σε τέτοιες περιπτώσεις, οι αιτούντες εργασία συχνά δεν έχουν λαμπερά βιογραφικά με φοίτηση στην ανώτατη εκπαίδευση και υψηλά προσόντα, όπως στο LinkedIn. Μπορεί να μην είναι καν στο LinkedIn, και αν είναι, πιθανότατα δεν ξοδεύουν πολύ χρόνο εκεί. Αλλά μπορεί να ξοδεύουν χρόνο περιστασιακά στην περιήγηση στο Facebook. Αυτό επιτρέπει στο Facebook να τους συνδέει με θέσεις εργασίας, ακόμη και αν δεν αναζητούν ενεργά μια θέση, και να μπορούν να κάνουν αίτηση σε πολλές διαφορετικές θέσεις.
“Ο Troy, ο ιδιοκτήτης του Striper Sniper Tackle στη Βόρεια Καρολίνα, αντιμετώπισε δυσκολίες στην εύρεση προσωπικού με συγκεκριμένες δεξιότητες που χρειαζόταν μέχρι να δημοσιεύσει τη θέση εργασίας στη σελίδα του στο Facebook. Έλαβε αμέσως 27 αιτήσεις και προσέλαβε 10 άτομα” υποστηρίζει το Facebook. Αυτές οι θέσεις εργασίας πιθανότατα δεν θα απευθύνονταν στους χρήστες του LinkedIn και ορισμένοι από εκείνους που έχουν ήδη κάνει αίτηση για κάποια θέση εργασίας μέσω Facebook, πιθανότατα δεν πίστευαν ότι ήταν θα έβρισκαν δουλειά ανοίγοντας απλώς το Facebook.
Ένα δυνατό ξεκίνημα
“Από το 2011, το Facebook έχει επενδύσει περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο δολάρια για να βοηθήσει τις τοπικές επιχειρήσεις να αναπτυχθούν και να βοηθήσουν τους ανθρώπους να βρουν δουλειά”, γράφει ο Himel, αναφέροντας το Κοινοτικό Πρόγραμμα Boost που εκπαιδεύει τις επιχειρήσεις και τους αιτούντες εργασία για καλύτερη χρήση του διαδικτύου… συμπεριλαμβανομένου και του Facebook. “Το 2018 σχεδιάζουμε να επενδύσουμε το ίδιο ποσό σε περισσότερες ομάδες, τεχνολογίες και νέα προγράμματα. Γιατί όταν οι επιχειρήσεις επιτύχουν, οι κοινότητες ευδοκιμούν”.
Το Facebook υπογραμμίζει ότι οι δυνητικοί εργοδότες μπορούν να δουν μόνο ο,τι είναι “δημόσιο” στο προφίλ του αιτούντος. Ωστόσο, ορισμένοι χρήστες εξακολουθούν να φοβούνται ότι προσωπικές τους φωτογραφίες ή κοινοποιήσεις θα μπορούσαν να απομακρύνουν τους πιθανούς εργοδότες.
Τα τελευταία χρόνια, το Facebook δημιούργησε μια γιγαντιαία επιχείρηση. Έτσι, θα μπορούσε να γίνει μια τεράστια πύλη για τις τοπικές επιχειρήσεις και τις θέσεις εργασίας. Και αυτό έρχεται σε μια εποχή που το Facebook προσπαθεί απεγνωσμένα να αποδείξει την χρησιμότητα του στους ανθρώπους και να κάνει τη ζωή τους καλύτερη, αντί να είναι απλώς μια σελίδα που σπαταλούν χρόνο.
Leave a Reply